Minden ami hadsereg
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

  Főoldal

  Fórum

•  Vendégkönyv

•   Levél a szerkinek

  Forrásoldalak  

  Katonaviccek


 Élmény? Kaland? Kihívás?
 Túlélőtúrát szervezünk!!  

   részletek itt: 

  

 Airsoft játék!!    

  részletek       

 

 


  Magyar honvédség

  U.S. Army

  Bundeswher Deutschland

  Pусская Aрмия

  military humor

  

 

  NATO

+ STANAG

ENSZ

•  EU

    

•  Alakulatok listája

•  Nő és katona?

•  Rendfokozati jelzések

•  A magyar fegyveres erők egyenruházata - régen és ma

•  A Magyar Honvédség és a NATO

•  Nemzeti katonai stratégia

  Új típusú biztonsági kihívások

  MH 34. Bercsényi

 

   

 Katonai jelképek

  Az egyenruha és a csapatzászló

  Hadilobogók és felségjel

  Az MH emblémája, csapatkarjelzések, NATO jelképe

 

 Katonai ünnepek

  A Magyar Honvédelem napja, Magyar Hősök Emlékünnepe

  Az Önkéntes Haderő Napja, a fegyvernemi nap, az MH fegyv.nemi ünnepei

Csapatünnepek és továbbiak

 

 

 

  

  U.S. Navy

  Navy SEALS

  Tengerészgyalogság (Marine Corps)

  Partiőrség (Coast Guard)

 

  Royal Navy

  

  KSK - Kommando Spezialkräfte

 

  ВДВ (VDV) - kül. ejtőernyős alakulat

 

Az oldal őre:

 

Online:

  Combatgrounds

  Military Mayhem

Kabul: az utolsó kijárat

Kabul: az utolsó kijárat

Simon Koschut  // 2010 // jan // 20

Egyre reménytelenebbnek látszik a helyzet Afganisztánban, ahol magyar katonák is részt vesznek a NATO-küldetésben. A politikai helyzet nem stabilizálódik, a tálibok - a korábban az országot irányító, akkor az al-Kaida terrorszervezettel szövetséges fundamentalista iszlám mozgalom tagjai - néhány napja Kabulban, a fővárosban hajtottak végre terrorakciót. Obama amerikai elnök tavaly decemberben bejelentette, hogy 2011 júliusában megkezdik az amerikai csapatok kivonását az országból; a NATO egyelőre nem szabott határidőt a missziónak. Szerzőnk német világpolitikai szakember, aki azt tárgyalja írásában, hogy mi lenne a NATO és az ENSZ legjobb stratégiája Afganisztánban. Célravezető-e konkrét határidőhöz kötni a kivonulást, és ha nem, milyen feltételeknek kellene teljesülniük, mielőtt a nemzetközi csapatok távoznak?

Ha figyelmen kívül hagyjuk a szónoklatokat, azt látjuk, az afganisztáni küldetés sikere két kulcsfontosságú politikai célon múlik. Ezekkel a célokkal bármilyen Afganisztán-stratégiának foglalkoznia kell, s biztosítania kell a megvalósításukhoz szükséges anyagi és emberi erőforrásokat.
Az első cél: Afganisztánból ne legyen bukott állam*. Valószínű, de egyáltalán nem elkerülhetetlen, hogy ha az országból kivonulnak a Nemzetközi Biztonsági Támogatási Erők (Security Assistance Force, ISAF), akkor a tálibok veszik vissza a hatalmat. Az sem biztos, hogy a tálibok ismét támogatnák az al-Kaidát. Minden eszközzel megakadályozandó ugyanakkor, hogy Pakisztán és Afganisztán ismét nemzetközi terroristák menedéke legyen, hogy a jelenlegi háborús gazdaság és a kábítószer-kereskedelem tovább erősödjön, s hogy folytatódjon az a rombolás, ami az emberi jogok és a kormányzás intézményei területén ma folyik.

A második cél: minél kevesebb járulékos veszteséget szenvedjen el a NATO és az ENSZ. A NATO 2003 óta vezeti az ISAF-missziót. Az ENSZ 2002 óta irányítja az afganisztáni támogató akciókat. Afganisztán éppen ezért jelentős hatással lehet e nemzetközi intézmények hitelességére, legitimitására. A NATO és az ENSZ sorsa persze nem csupán ezen az egy misszión múlik, s ha kivonulnak Afganisztánból, az nem okvetlenül jelent politikai vagy katonai vereséget. Az azonban biztos, hogy egy végiggondolatlan vagy elsietett kivonulás jelentősen veszélyeztetné mindkét szervezet hitelességét és legitimitását.

E célok fényében egyértelmű, hogy az afganisztáni kivonulás stratégiájának nem a kivonulás dátumára kellene összpontosítania, hanem konkrét feltételek teljesülésére. Ezek a feltételek hat jól elkülöníthető lépésben fogalmazhatók meg.

Afgán felelősség

Ha a lehető leghamarabb át akarjuk adni az ország teljes irányítását az afgán hatóságoknak, az első és legfontosabb feladat az afgán biztonsági erők kiképzése. A lehető leggyorsabban ki kell terjeszteni az olyan programokat, amelyek megbízható helyi segítséggel gondoskodnak a határok és ellenőrző pontok védelméről (ilyen a Vardak tartományban működő Afgán Közvédelmi Program). Ez azt is jelenti, hogy Németországnak, az Egyesült Államokkal és az EU-val közösen, nagyobb részt kell vállalnia a biztonsági erők kiképzéséből. Ahhoz, hogy a kivonulás idejére az ország biztonságos legyen, kezdetben és rövid távon a jelenleginél nagyobb Bundeswehr-erőre van szükség.

Közös bevonulás, közös kivonulás

Az afganisztáni misszió csak akkor zárulhat sikeresen, ha a kivonulásról szóló végső döntést nem egyenként hozzák meg a részt vevő államok, hanem a NATO szintjén, együttesen. Ha a szövetségesek nem egyeztetnek, nem működnek együtt, az a NATO meggyengüléséhez vezet. Csak minden fél egyetértésével határozható meg a kivonulás konkrét menetrendje. Az új stratégia jelenleg zajló kialakítása során meg kell határozni, mi lesz a NATO szerepe a jövőbeli, nem az ország területén folytatandó műveletekben.

Regionális felelősség

Az afganisztáni küldetésben erősebb regionális fókuszra van szükség, ahogyan arról Obama elnök beszélt 2009 tavaszán. A cél az, hogy Pakisztán és Irán konstruktívan kapcsolódjon be, s középtávon Kína és Oroszország is együttműködjön. A fokozottabb regionális együttműködés alapját olyan közös érdekek jelentik, mint az iszlám terrorhálózatok, illetve a kábítószer-kereskedelem elleni fellépés. A regionális stratégia lehetővé teszi és fel is gyorsíthatja a nyugati csapatok kivonását.

Vodka és kancsuka

Erre a megközelítésre leginkább a kábítószer és a korrupció elleni együttműködésben van szükség. Az afgán heroin túlnyomó része európai piacokon köt ki, vagyis elsősorban Európáé a probléma. A helyi gabonatermesztés támogatása mellett az USA és az EU számára megfontolandó, hogyan nyithatják meg piacaikat még hatékonyabban az afganisztáni mezőgazdasági termékek számára. A kábítószer-ellenes harcnak sokkal inkább a kereskedelmi útvonalakra és a drogbárókra kellene összpontosítania, nem a termőhelyekre és a termelőkre. A korrupció visszaszorítható, ha a fejlesztési együttműködések egyértelmű ösztönzőkhöz és szankciókhoz vannak kapcsolva, amelyekről folyamatos párbeszéd folyik az afgánokkal. A független igazságszolgáltatás megteremtését fel kell gyorsítani, a rendőrök és katonák fizetését pedig továbbra is garantálni kell a nemzetközi Jog és Rend Alap segítségével. A kabuli hatóságok egy része maga is nyakig benne van a korrupcióban és a kábítószer-kereskedelemben, vagyis a probléma részét képezik. A kivonulás lehetőségét arra is fel kell használni, hogy az afgán kormányt ösztönözze az előrelépésre, a reformokra.

További felelősségvállalás

A csaparkivonás után is folytatódniuk kell az újjáépítési és fejlesztési feladatokban való civil részvételnek: Afganisztánt nem szabad magára hagyni. A tét az, hogy végképp széthullanak-e a szövetségi kormányzat már ma is roppant törékeny intézményei - ezt meg kell akadályozni. Az újjáépítés során minden eddiginél inkább olyan kis, helyi projektekre kell összpontosítani, amelyek gyors, jól látható eredményeket hoznak. Igaz, jelenleg teljesen bizonytalan, hogy az egyre romló biztonsági viszonyok közepette hogyan biztosítható a civil fejlesztési segélyezés működése.
 
Decentralizált kormányzás

Meg kell teremteni végre a demokratikusan felhatalmazott, stabil kormányzati rendszert. A legutóbbi elnökválasztás csak súlyosbította a problémát, s felvetette a kérdést: Vajon megfelel-e a régió politikai, történelmi és kulturális adottságainak a Hamid Karzai elnök által Kabulban vezetett központi hatalom? Ha figyelembe vesszük az ország méretét, a lakosság vegyes etnikai összetételét, valamint azt, hogy határait egykor mesterségesen húzták meg azért, hogy ütközőzónát képezzén két gyarmatosító birodalom, Nagy-Britannia és Oroszország között, nem is csodálkozhatunk azon, hogy a mai központi kormányzat hatalma alig terjed túl Kabul közigazgatási területén.**

Alaposan meg kellene tehát vizsgálni annak lehetőségét, hogy az afganisztáni viszonyoknak nem felelne-e meg jobban egy olyan modell, amelyben az állam decentralizált, jelentős mértékben önálló, a svájci minta szerint létrehozott kantonokból áll; esetleg az 1993-as, Boszniáról szóló Vance-Owen tervhez hasonló megoldás, melyben Kabul független szövetségi terület, a parlament, a nemzeti kormány és az igazságszolgáltatás központja.

 

*Az angol nyelvű világpolitikai zsargonban gyakran használatos kifejezés azokra az országokra, amelyek kormányai nem teljesítik az államtól elvárt funkciókat; az eredetiben "failed state".
**A cikk a 2010. január 19-ei
kabuli tálib támadás előtt íródott. A tálibok célja nyilvánvalóan az volt, hogy bizonyítsák: Karzai hatalma a fővárosra sem terjed ki.

 
Time
 
Számláló
Indulás: 2010-01-18
 

 

  

 

 

Innen látogattak:

Magyar áldozat, ISAF

Kabul: az utolsó kijárat

#  Ősöreg repülőt találtak az Antarktiszon

 
Gépkarabély 

*  A közismert: AK-47

*  A rivális: M-16

*  Steyr AUG

*  AMD-65

 Géppisztoly

*  MP5

*  KGP-9

 

*  9×19 mm Parabellum

  Katonai alapismeretek

   ZMNE

   NFTC - pilótaképzés

   Túlélés - Ami nem öl meg, az erősít

   Katonai közelharc

   MATASZ - magyar tartalékos szövetség

 

  Honvédelem

  HTKA - hadtechn.-i kerekasztal  :)

  Honvédelmi témájú blog

  OBSIT - military shop

  Másik oldalam: fantasy

#  Lopakodók

#  Lopakodók 2

#  Ellenséges terület

#  Ellenséges terület 2

#  Ellenséges terület 3

#  Egetverő haderő

#  Iraki misszió

#  Kommandóbázis

#  Kommandóbázis 2

#  Vadászpilóták

   

   


Butterfly-Wings - Egy18 éves lány blogja; érdekes cikkekkel, videókkal, véleményekkel várja a látogatókat. ^-^    *****    Tokio Hotel FANFICTION | Tokio Hotel véleményblog | Tokio Hotel FANFICTION fordítások | Tokio Hotel Fanfiction | TH blog    *****    A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    ♫ Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! ♫ ZL Hungary ♫ ZL Magyarország ♫    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!